Rozhovor s majitelkami organické značky handmade kosmetiky Soaphoria

Přírodní handmade kosmetika Soaphoria nás okouzluje nejen krásnými baleními svých výrobků, ale i úžasnými vůněmi a perfektními účinky přírodní kosmetiky. Obsahuje 100% rostlinné složky a není testována ani vyráběna ze zvířat. Mnoho jejich produktů je čistě veganských. Zakládá si na precizní ruční výrobě a ekologických baleních, které šetří životní prostředí.  Značku Soaphoria vytvořily 2 kamarádky, které měly jeden sen – vyrábět šetrnou přírodní kosmetiku z těch nejlepších surovin. Jak se jim podařilo splnit jejich sen? Jaké jsou začátky v podnikání v přírodní kosmetice? Co je filosofii Soaphoria a jaké novinky chystají na trh, to už nám poví její majitelky Blanka a Rita ….

1
Zakladatelky Soaphorie Bianka a Rita. PS: Jméno králíčka nevíme :). Může to být Bob, nebo Bobek …

Jak těžký byl rozjezd kosmetiky Soaphoria? 

Tak jako ve všem, i u nás byly začátky velmi těžké, ať už z finančního nebo legislativního hlediska. Vyrábělo se neustále od brzkého rána do pozdního večera, mnohdy na začátku i neúspěšně. Vedle toho jsme ještě chodili do svého zaměstnání, protože okruh našich zákazníků byl velmi malý. Přestože šlo o velmi těžké období, bylo to pro nás velmi důležité a zajímavé, hlavně z pohledu vzdělávání v oblasti výroby.

Kdo byli vaši první zákazníci?

Náš první kontakt s větší skupinou potenciálních zákazníků představoval prodej na trzích v Košicích. Do výběrového řízení jsme se přihlásili v poslední možný den, ale přesto jsme organizátora zaujaly nejen typy nabízených produktů, ale i naší filozofií a vizí. Kontakt se zákazníky byl vynikající a potvrdil i náš předpoklad o potenciálu podnikání v této oblasti. Po úspěšném skončení trhů jsme se rozhodli každý vydělaný cent investovat do rozvoje značky.

Co je filosofií Soaphorie?

b9b586b9c2_102041777_o2 (1)
Sprchová pěna Polní květy obsahuje olej a zrníčka máku, která slouží jako přírodní peeling.

Chceme naplnit naši vizi – vytvořit značku kvalitní slovenské přírodní kosmetiky s přijatelnými cenami pro širokou veřejnost. Výrobou našich produktů chceme podpořit ekonomiku Slovenska. Naším cílem je zaměstnávat co nejvíce lidí, nadále vyrábět produkty, které reprezentují naši vlast a různorodost flóry, být inovativními a uvést na trh co nejlepší možné výrobky, na které můžeme být hrdí i v zahraničí.
Ale tím nejhlavnějším je poukázat na skutečnost, že domácí výrobky jsou nejcennějšími. Využíváme jen minimum chemických látek (které nejsou škodlivé), používáme recyklovatelné materiály, zavedli jsme projekt na recyklaci skla, který se nám podařilo aplikovat a využívat. Kromě edukačního charakteru chceme, aby naše produkty pomáhali i přírodě.
Plánujeme zavést charitativní produkty a prodeje, vytvářet projekty na podporu chráněných rostlin a zvířat. Věříme, že se nám to všechno podaří vybudovat pomocí skvělých lidí. Věříme, že se nám podaří s našimi produkty zvýšit povědomí zdravého životního stylu, přírodní kosmetiky a nevyčíslitelné bohatství, které se ukrývá v přírodě.

Který je váš nejoblíbenější produkt ze Soaphorie? 

Tím, že jsme dvě zakladatelky značky a jsme naprosto rozlišné bytosti, tak si vybereme hned dva produkty.
Biankin oblíbený výrobek je sprchová pěna kvůli její unikátní konzistence. Vytvoří nepopsatelný a jedinečný požitek při sprchování. Upřednostňuje svěží a čerstvé vůně, medovkova-limonada-prirodne-mydlotakže pro sebe vyrábí s vůní limetky a růžového grepu.
Ritin nejoblíbenější výrobek se ani nelze vybrat, protože je jich hned několik. Ale pokud si nevyberu produkt, ale druh, tak si vybírám právě naše mýdla. „Zbožňuji jich, neboť jsou vytrvalé, tradiční a přitom inovativní v tom směru, že se dá nakombinovat neskutečné množství vůní, barev a dalších ingrediencí. Jejich rozmanitost je okouzlující. „Vybírá si však mýdlo s vlastní tinkturou, které je vyrobeno na ošetření té nejjemnější a nejcitlivější pokožky se sklonem k ekzémům. Právě kvůli tomu, aby poukázala na fakt, že z kvalitních surovin se dá vyrobit cenný produkt i bez přidaných umělých vůní, chemických konzervantů či právě barev.

A co mají nejraději vaši zákazníci?

Favority našich zákazníků jsou různé výrobky. Rozdělili bychom to podle zákazníků tuzemských a např. českých. Slovenští zákazníci mají v oblibě mýdlo Olivovník, Levandulové pole či mýdlo s vlastní tinkturou. Favoritem jsou tekuté masky na obličej Herba a Chillophoria a také tělové suflé bez rozdílu na vůně.
Český zákazníci si oblíbili bambucká másla a také kokosové oleje různých vůni. Sprchové pěny jsou také v první trojce.

Chystáte nějaké novinky do budoucna? 

Samozřejmě chystáme se. V blízké budoucnosti uvedeme na trh a tím vyplníme mezeru s výrobky na ošetření pokožky ve formě organických masážních olejů a olejů do koupele. Víme i o důležitosti účinků aromaterapie, tím jsme se rozhodli nabídnout zákazníkům vybrané esenciální oleje, které preferujeme a najdete obsaženy i v našich výrobcích. Dále se budeme zabývat tváří lidí, čili do naší nabídky přibudou výrobky pro ošetření pleti a také myslíme na nejmenší – na dětičky. Chystá se pro ně celá řada výrobků na ošetření novorozeňat až cca do 6-10 letých dětí. A abychom byli kompletní, také jsme nezapomněli ani na naše mazlíčky. Pro čtyřnohé vyrobíme hýčkající produkty.

2
Za týmem Soaphorie stojí samé sympatické a krásné dámy.
* Povinné položky

Zanechte komentář